2 ΤΑ ΕΠΤΑ (κέντρα, τσάκρας, σώματα)

Τα επτά κέντρα, Τα επτά Τσάκρας, Τα επτά Σώματα.
Η ανθρώπινη μηχανή έχει επτά βασικές λειτουργίες-κέντρα:
-Ανώτερο Διανοητικό Κέντρο: δέχεται πληροφορίες απ’ ευθείας από τον Πατέρα, ο οποίος βρίσκεται σε επίπεδα αντίληψης και γνώσης απροσπέλαστα για τον κοινό άνθρωπο. Αυτό είναι αρκετό για να λέμε ότι ο άνθρωπος «κοιμάται» και ότι υπάρχει η ανάγκη του ξυπνήματος.
-Ανώτερο Συγκινησιακό Κέντρο: είναι το κύριο όργανο αντίληψης και λειτουργίας της Συνείδησης. Και αυτό παραμένει ανενεργό, αφού η Ουσία μας είναι φυλακισμένη μέσα στα ελαττώματά μας. Μέσω του θανάτου του Εγώ, απελευθερώνεται η Ουσία μετατρεπόμενη σε Συνείδηση, ο άνθρωπος «ξυπνάει» από τον εγωικό του λήθαργο και τα δύο αυτά Ανώτερα κέντρα παύουν να υπολειτουργούν.
-Κατώτερο διανοητικό κέντρο ή απλά νους: κατασκευασμένο για να επεξεργάζεται τα δεδομένα των αισθήσεων, βρίσκεται συνήθως σε χαώδη κατάσταση καθώς τυχαίες αντιλήψεις από τα Ανώτερα Κέντρα, αισθητηριακά δεδομένα, μνήμες, σκέψεις και συμπεράσματα συνεχώς αλληλοπλέκονται και αλληλοαναιρούνται. Η πάλη των αντιθέτων του νου (άσπρο-μαύρο χωρίς να λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας τις άπειρες ενδιάμεσες διαβαθμίσεις του γκρίζου), μας κάνει αργούς στην αντίληψη και λανθασμένους στην δράση. Σωστά περιγράφεται από τους Αρχαίους ο νους σαν δάσος ή λαβύρινθος. Μέσα στον Λαβύρινθο του νου βρίσκεται ο φοβερός Μινώταυρος (το Εγώ, το ελάττωμα). Εκεί μέσα ο άνθρωπος μπορεί να χάσει εύκολα τον δρόμο προς τον στόχο του.
«Νόμιζα ότι… Μου είχαν πει πως… Την προηγούμενη φορά είχε γίνει έτσι… Μου φάνηκε ότι… Δεν το είχα καταλάβει…» είναι μερικές από τις δικαιολογίες που λέμε όταν η δράση μας, βασισμένη στην φαντασία μας και όχι στην πραγματικότητα, καταλήγει σε λανθασμένα και πολλές φορές καταστροφικά αποτελέσματα. Πολύ αργό σε ταχύτητα βρίσκεται στον εγκέφαλο, και μπορεί να γυμνασθεί με διάβασμα, αναλυτική σκέψη, προσπάθεια συγκέντρωσης σε ένα θέμα και διαλογισμό.
-Συναισθηματικό κέντρο: είναι ο κύριος πολιορκητικός κριός που χρησιμοποιεί το Εγώ για να κάμψει την θέλησή μας. Προσέξτε ότι μπορείτε να αντέξετε οποιαδήποτε πίεση του εξωτερικού κόσμου, όμως υποχωρείτε εύκολα μπροστά σε ένα συναίσθημα που σας σπρώχνει προς μία συγκεκριμένη δράση. Παρατηρώντας το συναίσθημα που υπάρχει σε μια δεδομένη στιγμή μπορούμε να αντιληφθούμε χωρίς λάθος το Εγώ που μας διακατέχει (π.χ. άλλο είναι το συναίσθημα του φόβου και άλλο της λαιμαργίας). Ταχύτερο από τον νου βρίσκεται στην καρδιά, εκπαιδεύεται με ζωγραφική, άκουσμα κλασσικής μουσικής, διάβασμα ποιημάτων και γενικά με την ενασχόληση με τις Καλές Τέχνες.
-Κινητικό κέντρο: είναι ημιαυτόνομο. Εκπαιδεύεται και μπορεί να αναπτυχθεί ακίνδυνα μέχρι ένα ορισμένο σημείο. Η πλήρης ακινησία αλλά και η εντατική κίνηση προκαλούν μεγάλα προβλήματα υγείας στον οργανισμό. Είναι ταχύτερο από τα δύο προηγούμενα. Αν σκοντάψετε πρώτα θα ανακτήσετε την ισορροπία σας, κατόπιν θα αισθανθείτε φόβο και τελευταία ο νους σας θα εκπέμψει την σκέψη «πέφτω». Βρίσκεται στην σπονδυλική στήλη λίγο κάτω από τις ωμοπλάτες και εκπαιδεύεται με κολύμπι, περπάτημα, ιππασία, παιχνίδια και ότι απαιτεί κίνηση, ακόμη και η εξωτερική εργασία μπορεί (αν χρησιμοποιηθεί κατάλληλα) να γίνει μέσον εκπαίδευσής του.
Η συνεχής εκπαίδευση σε κάποιον τομέα, επιτρέπει στην κινητική λειτουργία να γίνει ενστικτώδης. Έτσι μπορεί να γίνεται χωρίς να παρεμβαίνουμε εμείς με την θέληση και την προσοχή μας. Παρατηρήστε ότι κάποτε βασανιστήκατε αρκετά για να μάθετε να περπατάτε. Τώρα όμως προχωράτε στον δρόμο, ανεβοκατεβαίνετε σκάλες και περνάτε εμπόδια χωρίς να δίνετε καμία σημασία. Αυτό φτάνει μέχρι το σημείο να οδηγείτε αυτοκίνητο και να μην αντιλαμβάνεστε τίποτε (για μικρό χρονικό διάστημα φυσικά) όταν χάνεστε στην φαντασία κάποιου πράγματος που πρόκειται να κάνετε ή που έχετε κάνει.
-Ένστικτο κέντρο: σοφό και αυτοεκπαιδευόμενο. Απαιτείται τεράστιος όγκος γνώσεων για να κινήσει κάποιος τις διάφορες λειτουργίες του σώματος. Μπορούμε να επέμβουμε ακίνδυνα πολύ λίγο στις διεργασίες του. Δυστυχώς παρεμβαίνουμε πολύ τακτικά με τον νου και τα συναισθήματα, με αποτέλεσμα να προξενούνται προβλήματα υγείας. Σήμερα πλέον σχεδόν όλες οι ασθένειες κατατάσσονται στις λεγόμενες ψυχοσωματικές, όπου μεγάλο ρόλο στην δημιουργία, εξέλιξη και θεραπεία των προβλημάτων παίζει η προσωπικότητα του ασθενούς.
Μία σύγχρονη διαταραχή του ένστικτου κέντρου είναι η νευρική ανορεξία. Όταν κάποιος επέμβει υπερβολικά με την θέλησή του, εμποδίζοντας το ένστικτο να λειτουργήσει κανονικά, λόγω της ψυχοπαθολογικής εμμονής του στην λεπτή σιλουέτα, τότε κάποιες φορές το ένστικτο κέντρο «εκπαιδευόμενο» διακόπτει το ερέθισμα της πείνας. Έτσι είναι δυνατόν να πεθαίνει κανείς από την ασιτία, αλλά να μην πεινάει. Ήδη συμβαίνουν θάνατοι διασήμων ηθοποιών κυρίως και εφήβων που θέλουν να μιμηθούν τα είδωλά τους, στο «τέλειο σώμα» που εμφανίζουν. Ταχύτερο από τα προηγούμενα βρίσκεται στην περιοχή της λεκάνης.
-Σεξουαλικό κέντρο: αναπαραγωγικό αλλά και κέντρο μεγάλης ευχαρίστησης είναι ο τελικός σκοπός του Εγώ. Μετά από μία διαδικασία ταύτισης με σκέψη και συναίσθημα το Εγώ προσεγγίζει το σεξουαλικό κέντρο και απορροφά την ενέργεια την οποία χρειάζεται για να τραφεί.
Ταχύτατο βρίσκεται στον κόκκυγα. Κυριολεκτικά ακαριαία, μπορεί να εκλέξει σύντροφο για την διαιώνιση του είδους. Μπορεί να γυμνασθεί μέσω της χρήσης του. Οι μαύροι μάγοι εκλέγουν να δυναμώσουν το Εγώ μέσα από σκοτεινές πρακτικές. Οι περισσότεροι άνθρωποι εκλέγουν τον κοινό δρόμο της σεξουαλικής επαφής: την επαφή για τεκνοποίηση και ευχαρίστηση. Τέλος μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το σεξ για πνευματική και ηθική ανύψωση εκλέγοντας το μονοπάτι της Σεξουαλικής Αλχημείας (σεξουαλική επαφή χωρίς οργασμό).
Η λειτουργία των κατώτερων κέντρων είναι μηχανική και δεν απαιτεί εκ μέρους μας καμία συνειδησιακή εγρήγορση. Το κινητικό κέντρο του σώματός μας για παράδειγμα μπορεί να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο ή να παίξει πιάνο, χωρίς την παραμικρή συμμετοχή της Συνείδησης. Σε όλους έχει συμβεί να προσπεράσουν το μέρος όπου πήγαιναν γιατί σκέφτονταν κάτι, να φάνε μεγάλη ποσότητα επειδή ήταν αφοσιωμένοι στην τηλεόραση ή να μην ακούσουν τον συνομιλητή τους αν και τους ενδιαφέρει το θέμα συζήτησης.
Τα σεξουαλικό κέντρο είναι το πιο γρήγορο. Το διανοητικό κέντρο είναι το πιο αργό. Παρατηρήστε τι θα συμβεί σε ένα γλίστρημα στον δρόμο:
-Το ένστικτο κέντρο θα απελευθερώσει αδρεναλίνη στον οργανισμό, για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο πρόβλημα.
-Έπειτα το κινητικό κέντρο θα κάνει τις κατάλληλες, αντανακλαστικές και ενστικτώδεις, κινήσεις για να επανακτήσετε με ασφάλεια την ισορροπία σας.
-Κατόπιν θα αισθανθείτε φόβο για το γεγονός.
-Τέλος θα εμφανιστεί η σκέψη «ώχ, πήγα να πέσω και να χτυπήσω».
Κανονικά έπρεπε να σκεφτούμε και να πούμε:
-Γλίστρησα.
-Χάνω την ισορροπία μου και θα πέσω.
-Θα χτυπήσω στο έδαφος και ίσως τραυματιστώ.
-Θα τεντώσω τώρα την μέση μου, πιέζοντας το δεξί μου πόδι κάτω και χτυπώντας τα χέρια προς το πλάι…
Καταλαβαίνετε ότι θα είχαμε πέσει πριν καν προλάβουμε να ολοκληρώσουμε την σκέψη «γλίστρησα».
Επειδή όλοι έχουν την σχετική εμπειρία, είναι το απλούστερο παράδειγμα ταχύτητας των κέντρων που υπάρχει.
Τα πέντε κατώτερα κέντρα μπορούν να εκγυμναστούν επίσης με το τραγούδισμα των πέντε βασικών φωνηέντων: ι,ε,ο,ου,α. Μαζί δημιουργούν το ΙΕΧΩΒΑ, το όνομα του Θεού. Αποτελείται από τους πέντε ήχους Ι,Ε,Ο,ΟΥ,Α που αντιστοιχούν στα πέντε ανθρώπινα κέντρα. Λανθασμένα οι Εβραίοι τον αποκαλούν Γιαχβέ που είναι το όνομα ενός ισχυρού δαίμονα. Tο κάθε φωνήεν προφέρεται μακρόσυρτα π.χ. ιιιιιιιιιι ενώ ταυτόχρονα φανταζόμαστε το αντίστοιχο κέντρο να δραστηριοποιείται. Άλλος τρόπος δραστηριοποίησης είναι η απαγγελία της Κυριακής Προσευχής. Σε αυτήν υπάρχουν επτά παρακλήσεις που αντιστοιχούν στα επτά ανθρώπινα κέντρα:
Πατέρα μας που είσαι στον ουρανό
1. Ας αγιαστεί το όνομά σου. Ανώτερο διανοητικό κέντρο: ζητάμε να κατακλύζεται ο νους από θεία έμπνευση και να ξυπνάει στους ανώτερους κόσμους.
2. Ας έλθει η βασιλεία σου. Ανώτερο συναισθηματικό κέντρο: ζητάμε να έρχεται ο Χριστός και να κατοικεί στην καρδιά μας.
3. Ας γίνει το θέλημά σου, όπως στον ουρανό έτσι και στην γη. Κατώτερο διανοητικό κέντρο: ζητάμε να υπακούει ο υλικός νους στις εντολές του Πατέρα όπως συνέβη και στο Ανώτερο κέντρο.
4. Το καθημερινό μας ψωμί δώσε μας σήμερα. Κατώτερο συναισθηματικό κέντρο: ζητάμε να μας δίνεται καθημερινά το «ψωμί» μας, δηλαδή την διδασκαλία του Χριστού, η οποία γίνεται αντιληπτή από την καρδιά.
5. Και συγχώρεσέ μας, όπως και εμείς συγχωρούμε τους άλλους. Κινητικό κέντρο: οι αμαρτίες είναι πράξεις και οι πράξεις γίνονται με το κινητικό κέντρο. Ζητάμε να μπει αυτό το κέντρο στην υπηρεσία της Συνείδησης και όχι του Εγωισμού μας.
6. Και μην μας βάλεις σε πειρασμό. Ένστικτο κέντρο: ζητάμε να γίνει αγνό για να μην είναι πλέον πηγή αμαρτίας, π.χ. λαιμαργίας, ηδυπάθειας κ.λ.π.
7. Αλλά καθάρισέ μας από τον πονηρό. Σεξουαλικό κέντρο: η αιτία του προπατορικού αμαρτήματος και της πτώσης από τον παράδεισο. Ζητάμε το κέντρο αυτό να γίνει πηγή αγνότητας και όχι αμαρτίας.
Τα πέντε κατώτερα κέντρα πρέπει να χρησιμοποιούνται προσεκτικά γιατί είναι δυνατόν να εξαντληθεί η ενέργεια που έχουν. Αν συμβεί αυτό τότε το άτομο θα αρρωστήσει ή και θα πεθάνει ακόμη. Μια ισχυρή συναισθηματική κρίση, αφαιρεί τόση ενέργεια από το συναισθηματικό κέντρο ώστε μπορεί κανείς να λιποθυμήσει ή να πάθει καρδιακή προσβολή.
Όταν ένα κέντρο κουραστεί, π.χ. ο νους από το διάβασμα, λειτουργούμε με άλλο κέντρο, π.χ. ακούμε μουσική ή γυμναζόμαστε. Εκείνο που πρέπει να καταφέρει κανείς είναι να βάλει κάτω από τον έλεγχό του τα πέντε κατώτερα κέντρα. Έτσι θα δώσει σιγά σιγά στα δύο Ανώτερα Κέντρα την δυνατότητα να λειτουργήσουν. Αυτό συμβαίνει αργά και οδυνηρά, ταυτοχρόνως, καθώς η Συνείδησή μας ελευθερώνεται από το Εγώ και αφυπνίζεται.

Τα επτά Τσάκρας
Τα τσάκρας αναφέρονται από τους Ινδούς, είναι γνωστά με το όνομα που αυτοί έδωσαν και πρόκειται για επτά ενεργειακά όργανα που βρίσκονται μέσα στην δομή του τετραδιαστατικού μας σώματος. Αναφέρονται επίσης και σαν «κύλινδροι».
Δεν είναι δυνατόν να βρεθούν σε υλική μορφή. Εντούτοις υπάρχουν, αλλά σε σχεδόν αδρανή κατάσταση και υπολειτουργούν. Έχουν μια αντιστοιχία με τις επτά βασικές διαστάσεις ή Κόσμους του σύμπαντος. Επίσης αντιστοιχούν με τους επτά βασικούς αδένες εσωτερικής έκκρισης του ανθρώπινου σώματος. Όταν ενεργοποιείται ένα τσάκρα ταυτόχρονα μπαίνει σε υπερ-λειτουργία ένας αδένας. Τότε ο οργανισμός ανταποκρινόμενος στην έκκριση των ουσιών του αδένα, αναζωογονείται και σταματάει η φθορά του.
Λόγω της βαθιάς υποσυνείδητης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε, κάθε ένα από τα όργανα αυτά μπαίνει σε λειτουργία ανάλογα με το πόσο διαλύεται το Αγαπημένο μας Εγώ και απελευθερώνεται η εγκλωβισμένη Ουσία, μετατρεπόμενη σε Συνείδηση. Για να συμβεί αυτό πρέπει επίσης να βάλουμε σε μία «τάξη και ισορροπία», τις τρεις βασικές δυνάμεις-λειτουργίες μας:
-Τις συνειδητές λειτουργίες μας, που εκφράζονται μέσα από το κεντρικό εγκεφαλονωτιαίο νευρικό σύστημα. Το κεντρικό νευρικό σύστημα πρέπει να λειτουργεί σαν «εργαλείο» του Θεϊκού Πνεύματος.
-Τις διανοητικές λειτουργίες μας, που εκφράζονται μέσα από το παρασυμπαθητικό σύστημα. Πρέπει να συνεργαστεί με το πρώτο για να μπορέσει να χαλιναγωγηθεί το τρίτο.
-Τις υποσυνείδητες, ασυνείδητες και ενστικτώδεις λειτουργίες μας, που εκφράζονται μέσα από το συμπαθητικό σύστημα. Το συμπαθητικό σύστημα, ελεύθερο από τις υποσυνείδητες αγκυλώσεις του, πρέπει να λειτουργεί σαν «εργαλείο» του αστρικού σώματος.
Έτσι λοιπόν έχουμε μία τριπλή δομή στο σώμα μας:
Υπάρχουν επτά αδένες, στενά συνδεδεμένοι με τα επτά τσάκρας, τα οποία είναι με την σειρά τους στενά συνδεδεμένα με τις επτά «εκκλησίες» της σπονδυλικής στήλης. Οι εκκλησίες αυτές αναφέρονται στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Όταν η Ιερή Φωτιά του Πνεύματος (η Κουνταλίνη) ανεβαίνει σταδιακά στην σπονδυλική στήλη ενεργοποιείται η εκκλησία (στην οποία φτάνει) και το αντίστοιχο τσάκρα μαζί με τον αδένα. Η ανύψωση επιτρέπεται μέσα από την συνεργασία των τριών βασικών νευρικών συστημάτων που περιγράψαμε πιο πάνω. Για τον ακριβή τρόπο αφύπνισης της Κουνταλίνης θα μιλήσουμε σε άλλη διάλεξη.
Για την δημιουργία του σύμπαντος, χρησιμοποιήθηκαν πέντε είδη ενέργειας. Αναφέρονται από τους προγόνους μας με τα ονόματα αέρας, φωτιά, γη, νερό και αιθέρας. Η ανάπτυξη των τσάκρας του σώματος μας επιτρέπει τον σταδιακό χειρισμό αυτών των ενεργειών.
Οι αδένες-τσάκρας-εκκλησίες-ρόδες-κύλινδροι (ονομάζονται ανάλογα με τον Δάσκαλο που αναφέρεται σε αυτά) με την σειρά είναι οι εξής:
Εκκλησία της Εφέσου. Γεννητικοί αδένες. Βρίσκεται στον κόκκυγα. Εκεί βρίσκεται κλεισμένη η Κουνταλίνη. Η ενεργοποίηση αυτού του τσάκρα μας επιτρέπει τον χειρισμό της ενέργειας της Στοιχειώδους Γης.
Εκκλησία της Σμύρνης. Προστάτης. Η ενεργοποίηση αυτού του τσάκρα μας επιτρέπει να δημιουργούμε με τα Στοιχειώδη Νερά της ζωής.
Εκκλησία της Περγάμου. Αφαλός. Ηλιακό πλέγμα. Είναι το κέντρο των συγκινήσεων. Επηρεάζει την σπλήνα, το συκώτι και το πάγκρεας. Η ενεργοποίηση αυτού του τσάκρα μας επιτρέπει την κυριαρχία πάνω στην Στοιχειώδη Φωτιά.
Εκκλησία της Θυάτειρας. Καρδιά. Κυριαρχία πάνω στον Στοιχειώδη Αέρα. Η εξέλιξή του, δίνει την ικανότητα της προαίσθησης και επιτρέπει συνειδητή έξοδο στο αστρικό. Επίσης μπορεί κανείς να κατακτήσει την «κατάσταση Χίνας». Είναι μια ικανότητα με την οποία είναι δυνατόν να μεταφερθεί το φυσικό σώμα σε οποιοδήποτε μέρος. Τίποτε δεν μπορεί να εμποδίσει κάτι τέτοιο, ούτε κάν μία φυλακή.
Εκκλησία των Σάρδεων. Λάρυγγας. Μαγικό αυτί, ακούμε τις φωνές των όντων από τους ανώτερους κόσμους. Η πλήρης ανάπτυξη αυτού του τσάκρα επιτρέπει την αθανασία του φυσικού σώματος.
Εκκλησία της Φιλαδέλφειας. Το μάτι της Σοφίας. Βρίσκεται στο μεσόφρυδο. Όταν αφυπνίζεται ενεργοποιείται η υπόφυση. Αποκτιέται έτσι η ικανότητα της διόρασης.
Εκκλησία της Λαοδίκειας. Επηρεάζει την επίφυση. Όταν αφυπνίζεται αποκτούμε την πολυόραση. Τότε μπορούμε να μελετάμε την Μνήμη της Φύσης, τα Ακασικά αρχεία. Ο άνθρωπος πλέον μπορεί να χρησιμοποιεί τις πέντε Στοιχειώδεις Ενέργειες και να «κινεί βουνά».
Τώρα θα αναφέρουμε με λίγα λόγια τον όγκο δουλειάς που έχει να κάνει όποιος έχει σκοπό να αφυπνιστεί και να γλιτώσει από τον τροχό του Σαμσάρα.
Ο άνθρωπος, έχοντας το ίδιο σχέδιο και τα ίδια υλικά κατασκευής με το σύμπαν, είναι λογικό ότι έχει μία επταδιάστατη δομή. Έτσι το φυσικό σώμα του έχει επτά βασικούς αδένες και επτά τσάκρας. Αυτό όσον αφορά το φυσικό σώμα του. Όμως υπάρχουν άλλα έξι «σώματα» αποτελούμενα από λεπτότερα είδη ύλης και ενέργειας. Όλα έχουν την ίδια κατασκευή με το φυσικό σώμα. Αποτελούνται όμως από λεπτότερα είδη ενέργειας και είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα και ανενεργά.
Ξεκινώντας στο φυσικό επίπεδο, ο άνθρωπος αρχίζει να δουλεύει με την Διάλυση του Εγώ. Κάποτε θα αρχίσει η άνοδος της Κουνταλίνης, του ενεργειακού «φιδιού» που βρίσκεται φυλακισμένο στον κόκκυγα. Με βάση συνειδητές προσπάθειες και θεληματικές ταλαιπωρίες, ανεβαίνει την σπονδυλική στήλη, αφυπνίζοντας τα τσάκρας και δίνοντας στον άνθρωπο διάφορες δυνάμεις. Ταυτόχρονα το φυσικό σώμα επισκευάζεται ενεργειακά.
Όταν ολοκληρωθεί όλο αυτό, τότε αρχίζει η εργασία σε ένα ανώτερο επίπεδο. Ο άνθρωπος εξακολουθεί να δουλεύει για την Διάλυση του Εγώ σε ένα πρώτο «ρηχό» υποσυνείδητο επίπεδο. Έτσι επισκευάζεται το δεύτερο λεπτότερο σώμα, αφυπνίζεται η Κουνταλίνη του και ο άνθρωπος εξελίσσει και άλλο τις ικανότητες που απέκτησε.
Έπειτα συνεχίζει με ένα βαθύτερο επίπεδο κλπ.
Κάποτε όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η επταπλή εργασία, ο άνθρωπος θα έχει συγχωνευθεί με τον Εσώτερο που βρίσκεται στο Απόλυτο, στον κόσμο του Μοναδικού Νόμου. Τότε λέμε ότι εκείνος ο άνθρωπος αυτοπραγματοποιήθηκε, και οι κοινοί και κοιμισμένοι άνθρωποι τον θεωρούν σαν Θεό, Άγιο κλπ. Ίσως μάλιστα και να έχει δημιουργήσει με τις πράξεις και τα λόγια του κάποια θρησκευτική ομάδα, στην οποία οι (κοιμισμένοι συνειδησιακά) οπαδοί, θα διατυμπανίζουν για την μοναδικότητα των λόγων του Δασκάλου τους.
Είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ένας άνθρωπος που θα μπορέσει να επιτύχει όλο αυτό το τιτάνιο έργο. Ο λόγος είναι ότι η ίδια η φύση δεν ενδιαφέρεται για την αυτοπραγμάτωση του ανθρώπου. Αντίθετα επιχειρεί με όλες τις δυνάμεις της να τον εμποδίσει. Έτσι δικαιώνεται απόλυτα και η φράση του Βούδα: Από τους 1000 μου με ζητούν, ένας με βρίσκει. Από τους 1000 που με βρίσκουν ένας με ακολουθεί. Από τους 1000 που με ακολουθούν, ένας είναι δικός μου.
Καταλαβαίνουμε επίσης την φράση του Ιησού: «η βασιλεία τών ουρανών βιάζεται, καί βιασταί αρπάζουσιν αυτήν», Ματθαίος, κεφ 11, παρ 12.

ΤΑ ΕΠΤΑ ΣΩΜΑΤΑ
Σύμφωνα με τον νόμο που αναφέρει ο Ερμής ο Τρισμέγιστος στον Σμαράγδινο Πίνακα, όπως είναι πάνω έτσι είναι και κάτω. Επομένως η ανθρώπινη δομή είναι επταπλή όπως και του σύμπαντος. Και όπως το σύμπαν έχει επτά κόσμους, έτσι και ο άνθρωπος έχει επτά σώματα. Το κάθε ένα από τα επτά αυτά σώματα, όταν λειτουργεί, επιτρέπει στον Μύστη να κινηθεί στον αντίστοιχο Κόσμο. Έτσι έχουμε φυσικό σώμα και μπορούμε να κινηθούμε στον φυσικό κόσμο. Αλλά επειδή δεν έχουμε αστρικό σώμα δεν μπορούμε να κινηθούμε στον αστρικό κόσμο. Επομένως υπάρχει ανάγκη να το κατασκευάσουμε.
Λόγω της ύπαρξης του Εγώ, που μας απορροφά ενέργειες, έχουμε σχετικά ανεπτυγμένο μόνο το φυσικό σώμα. Στους εσωτερικούς κόσμους κινούμαστε με τα Σεληνιακά σώματα του Εγώ, δηλαδή με σώματα-φαντάσματα-σκιές χωρίς ουσιαστική ύπαρξη. Όταν αρχίζουμε να διαλύουμε το Εγώ τότε αρχίζουμε να αποταμιεύουμε ενέργειες. Στην αρχή οι ενέργειες αυτές θεραπεύουν και επιδιορθώνουν το φυσικό σώμα. Έπειτα θεραπεύεται το αστρικό φάντασμα μετατρεπόμενο σε Αστρικό Σώμα. Τότε ο άνθρωπος γίνεται ικανός να κινείται συνειδητά στον Αστρικό Κόσμο.
Αυτό συνεχίζεται σώμα προς σώμα μέχρις ότου γίνει κατορθωτό να ενωθεί ο άνθρωπος με τον Εσώτερο, στον Κόσμο του Απόλυτου.
Με την εσωτερική δουλειά πάνω στον εαυτό μας, καταστρέφονται τα σεληνιακά σώματα φαντάσματα και στην θέση τους δημιουργούνται τα Ηλιακά ή Ανώτερα Υπαρξιακά Σώματα του Είναι. Η σύσταση, η δομή του φυσικού σώματος του διανοητικού ζώου έχει ως εξής:
-Φυσικό σώμα. Μόλις και μετά βίας μπορεί να φτάσει τα 80 ή 100 χρόνια ζωής, αλλά μόνο με ισχυρή βοήθεια από την επιστήμη με φάρμακα και εγχειρήσεις. Παλαιότερα η διάρκεια ζωής ήταν αρκετές χιλιάδες χρόνια. Τότε ο άνθρωπος δεν είχε τόσο πολύ ανεπτυγμένο το Εγώ, μπορούσε να χειριστεί καλύτερα τα πέντε κέντρα στο σώμα του και έτσι η ζωή του ήταν πολύ μεγάλη. Σήμερα υπάρχουν καλόγεροι στο Θιβέτ, που με την κατάλληλη εξάσκηση μπορούν να ζήσουν μέχρι και πεντακόσια χρόνια.
Τα διάφορα Εγώ εκκρίνουν δηλητήρια, τα οποία ευθύνονται για τις πολλές ασθένειες που βασανίζουν το σώμα.
-Ζωτικό σώμα. Είναι ο τροφοδότης ενέργειας του φυσικού σώματος. Για λόγους Κάρμα κάποιος μπορεί να γεννηθεί με αδύναμο ζωτικό σώμα. Έτσι δικαιολογείται το γεγονός ότι άνθρωποι οι οποίοι δεν κάνουν καταχρήσεις, προσπαθούν να ζουν υγιεινά, να μην πίνουν και να μην καπνίζουν κλπ, ζουν με ταλαιπωρίες και ασθένειες. Αντίθετα υπάρχουν άνθρωποι που φαίνεται πως οποιαδήποτε κατάχρηση και αν κάνουν δεν επηρεάζεται στο παραμικρό η υγεία τους. Με αυτόν τον ασυνείδητο τρόπο δράσης, φυσικά, προετοιμάζουν μια επόμενη ζωή γεμάτη προβλήματα. Αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία μπροστά στην απόλαυση του τώρα. Εξάλλου η κατάσταση ύπνου στην οποία βρίσκονται, δεν τους επιτρέπει να κάνουν την σχετική αξιολόγηση, έστω και αν πληροφορηθούν όλα τα σχετικά θέματα.
-Αστρικό σώμα ή Σεληνιακό φάντασμα. Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα φάντασμα. Είναι ένα συνονθύλευμα επιθυμιών των Εγώ, προσκολλημένων στο ελεύθερο (αλλά κοιμισμένο και εύπιστο) τμήμα της Ουσίας μας. Στον Αστρικό κόσμο φαίνεται σαν σκιά. Όποια όνειρα βλέπουμε είναι αποτελέσματα της ασυνείδητης περιπλάνησης στου αστρικού φαντάσματος στον Κατώτερο Αστρικό Κόσμο. Με βάση μακρόχρονες προσπάθειες συγκέντρωσης, σε σπάνιες στιγμές μπορούμε να έχουμε μια μισοσυνειδητή έκλαμψη της κοιμισμένης Ουσίας και να αντιληφθούμε για λίγο τον κόσμο αυτόν.
-Διανοητικό σώμα ή Σεληνιακό φάντασμα. Πρόκειται για το διανοητικό φάντασμα που αποτελείται αντίστοιχα από τις χιλιάδες σκέψεις των Εγώ μας. Κατά την διάρκεια του ύπνου, η διανοητική σκιά περιπλανιέται στον Κατώτερο Διανοητικό Κόσμο, προσελκυόμενο σε μέρη που ταιριάζουν με τον ψυχισμό του διανοητικού ζώου. Οι συνήθεις πρακτικές διαλογισμού, από γίνονται από διάφορες ομάδες, δεν είναι παρά προσπάθειες να φανταστούν οι αδαείς ωραίες εικόνες, χαλαρώνοντας το σώμα τους. Καμία τέτοια πρακτική δεν θα μπορέσει ποτέ να απελευθερώσει τον άνθρωπο από τα δεσμά του νου, επιτρέποντάς του έτσι να κινηθεί ελεύθερα, και συνειδητά, στον Διανοητικό Κόσμο.
-Αιτιατό σώμα ή Σεληνιακό φάντασμα. Αποτελείται από χιλιάδες Εγώ-αιτίες, από σπόρους, από τα αθώα λάθη που κάναμε όταν κάποτε, μέσα στον τροχό της εξέλιξης, βρεθήκαμε στην ανάγκη να λειτουργήσουμε μέσω του νου.
-Το Μπουδάτα, η Ουσία μας. Είναι το μοναδικό αγνό χαρακτηριστικό που μας έχει μείνει. Είναι αθώα και επομένως και εύπιστη. Γοητευμένη από τα Εγώ, καθημερινώς, ταυτίζεται με αυτά και έτσι τα δυναμώνει, δημιουργώντας συνεχώς και νέα Ελαττώματα. Το αποτέλεσμα είναι ότι αργά και σταθερά λιγοστεύει σε ποσοστό. Όταν ολόκληρη η Ουσία εγκλωβισθεί μέσα στα Εγώ, τότε ο άνθρωπος χαρακτηρίζεται από τον Νόμο «χαμένη περίπτωση». Έτσι το διανοητικό ζώο μπαίνει σε καθοδική εξέλιξη.
Αντίθετα όταν κάποιος δουλεύει με τα Εγώ του, καταστρέφοντάς τα, απελευθερώνει μικρά ποσοστά Ουσίας. Η απελευθερωμένη Ουσία μετατρέπεται σε Συνείδηση, επειδή γνωρίζει πολύ καλά τις διαδικασίες του Εγώ μέσα στο οποίο ήταν εγκλωβισμένη.
Αυτή η μετατροπή επιτρέπει στον άνθρωπο να διαλύσει τα σεληνιακά φαντάσματα, δημιουργώντας στην θέση τους τα Ηλιακά σώματα Αστρικό, Διανοητικό και Αιτιατό. Έτσι μετατρέπεται σε έναν Μύστη, ο οποίος μπορεί να κινείται στους Ανώτερους Κόσμους όπως κινούμαστε εμείς στον φυσικό κόσμο. Μπορεί να επισκέπτεται Ναούς Σοφίας όπου μαθαίνει όλα εκείνα που του χρειάζονται για την τελική συγχώνευσή του με τον Εσώτερο.
Επειδή υπάρχει αυτό το μικρό ποσοστό ελεύθερης Ουσίας, είναι εφικτό σε όποιον άνθρωπο θέλει να δημιουργήσει Συνείδηση, ξεφεύγοντας από τον οδυνηρό τροχό των επαναγεννήσεων ή του Σαμσάρα όπως είναι ευρύτερα γνωστός.
Τους τρόπους πραγματοποίησης όλης αυτής της πραγματικά τιτάνιας προσπάθειας θα αναλύσουμε σιγά σιγά στις διαλέξεις μας.

10 ἀπαντήσεις στὸ “2 ΤΑ ΕΠΤΑ (κέντρα, τσάκρας, σώματα)

  1. Χαίρεται! Μόνο να σας πω ότι κάνετε ένα λάθος, πάνω στην διδασκαλεία του Σαμαέλ Αούν Βεόρ. Το Αιτιατό Σώμα δεν αποτελείται από χιλιάδες εγώ αιτίες. Τα γεώ Αιτίες καμία σχέση δεν έχουν με το Αιτιατό Σώμα. Παρακαλώ διαβάστε στην μεγάλη Ανταρσία το αντίστοιχο κεφάλαιο όπου θα διαπιστώσετε ότι δεν μιλάει για το Αιτιατό σώμα αλλά για το Νόμο της Αιτίας και Αποτελέσματος, δηλαδή το νόμο του Κάρμα.

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Αν και είναι λίγο δυσδιάκριτο, το κείμενο δεν μιλάει για το αιτιατό σώμα ενός Δασκάλου. Μιλάει για το φάντασμα του αιτιατού σώματος για αυτό υπάρχει και η παύλα με το σεληνιακό σώμα.
    Φυσικά το αιτιατό σώμα ενός δασκάλου δεν έχει εγώ-αιτίες.
    Όμως το δικό μας “αιτιατό” σώμα αποτελείται από τα εγώ τα οποία δημιουργήσαμε κάποτε, τα εγώ-αιτίες τα οποία προκαλούν την σημερινή κατάσταση στο Κάρμα μας.

    Μοῦ ἀρέσει

    • Ευχαριστώ για την απάντηση. Σαφώς και δεν μιλάω για τα ηλιακά σώματα. Το Ανώτερο Μάνας, το Αιτιατό ανήκει στην τριάδα Άτμαν-Μπούδι-Μάνας τα οποία κυβερνώνται από τους 6 νόμους, στον Μακρόκοσμο. Όπως μας λέει ο ίδιος ο Δάσκαλος Σαμαέλ στην διάλεξη του Η Ψεύτικη Αίσθηση του Εγώ:
      “Η μονάδα με την σειρά της, έχει ξεδιπλώσει τον εαυτό της στην Ανθρώπινη Ψυχή, το Ανώτερο Μάνας του Ανατολικού μυστικισμού. Η Ανθρώπινη Ψυχή στην αρχή είναι τελείως εμβρυακή, αλλά από αυτή, από το ξεδίπλωμα της, εμφανίζεται η Ουσία. Αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που τα διανοητικά ζώα έχουν ενσαρκώσει. Αυτή η Ουσία είναι παγιδευμένη μέσα στα διάφορα ψυχολογικά πρόσθετα που κουβαλάμε μέσα μας.”
      Εμείς έχουμε ενσαρκώσει μόνο την Ουσία. Η Ουσία όπως σε πολλά βιβλία ο Δάσκαλος μας επαναλαμβάνει είναι παγιδευμένη μέσα στα τέσσερα κατώτερα σώματα τα Τέσσερα Σώματα της Αμαρτίας.
      Όπως σε άλλη διάλεξη η οποία δεν είναι μεταφρασμένη ο Δάσκαλος Σαμαέλ μας λέει εμφατικά: “Θα ήταν ψέμα να πούμε ότι εμείς δεν έχουμε ψυχή. όλοι εμείς έχουμε ψυχή, αλλά δεν κατέχουμε ψυχή”.
      Αυτή είναι η διαφοροποίηση. Το ότι δεν κατέχουμε ψυχή ή κατέχουμε μόνο τον σπόρο, ή το σεληνιακό αιτιατό σώμα δεν σημαίνει ότι αυτό το σώμα είναι ένα εγωϊκό σώμα. Το Αιτιατό σώμα δεν αποτελείται από εγώ, και δεν έχει αναφέρει ο Δάσκαλος κάτι πουθενά στην βιβλιογραφία του. Η εγώ-αιτία αναφέρεται στην δημιουργία του Κάρμα καθαρά. Το Αιτιατό σώμα είναι η Αιτία της ύπαρξης μας, είμαστε ξεδίπλωμα του, όπως αυτό είναι ξεδίπλωμα του Είναι.
      Ειρήνη Απεριόριστη.

      Μοῦ ἀρέσει

  3. 1) Αυτό λέω και εγώ: το αιτιατό-σεληνιακό σώμα δεν είναι Αιτιατό σώμα. Είναι το σεληνιακό σώμα αντίστοιχο του Αιτιατού.
    Στο κείμενο δεν γράφω αιτιατό ή σεληνιακό, αλλά αιτιατό-σεληνιακό
    Με τον ίδιο τρόπο όταν λέμε “βγήκα με αστρικό σώμα” ενοούμε το σεληνιακό σώμα.
    2) Ποιά είναι τα τέσσερα σώματα αμαρτίας;

    Μοῦ ἀρέσει

    • Για να μιλάμε με ακρίβεια πάνω στην Διδασκαλεία. Όσον αφορά το 1ο σημείο που μου αναλύεις, εμείς έχουμε 7 σώματα, όπως ήδη ξέρεις και είναι αρκετά γνωστό. Αυτά τα σώματα είναι ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ, δηλαδή Σεληνιακά στην Φύση τους, γιατί δεν έχουμε πραγματοποιήσει το Μεγάλο Έργο. Έτσι ή έχουμε τα Ηλιακά Σώματα από προηγούμενες ενσαρκώσεις λόγω εργασίας ή δεν τα έχουμε και κατέχουμε τα πρωτοπλασματικά σώματα και αυτό το ελάχιστο 3% της Συνείδησης που μπορεί κάποιος να έχει και αντιστοιχούν σε καθένα από τα Ιερά Άτομα του Ανώτερου Τριμούρτι. εκφρασμένα μέσα στην εν δυνάμει Ανθρώπινη Ψυχή.
      Όσον λοιπόν αφορά το 2ο σημείο που με ρωτάς, για να μην κάνω μεγάλες αναρτήσεις με τα λόγια του Δασκάλου θα σου απαντήσω συνθετικά. Είναι το Φυσικό, το Ζωτικό, το Αστρικό, και το Νοητικό, βεβαίως στην πρωτοπλασματική τους, σεληνιακή τους μορφή.

      Μοῦ ἀρέσει

  4. Ωραία. Τα εγώ-αιτίες πού βρίσκονται;

    Μοῦ ἀρέσει

    • Να σου απαντήσω με μεγάλη ευχαρίστηση. Τα εγώ-αιτίες βρίσκονται στις πράξεις του παρελθόντος. Δηλαδή οι λανθεσμένες πράξεις του παρελθόντος έχουν δημιουργήσει το Κάρμα μας, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτά τα εγώ. Τα εγώ φέρουν το κάρμα μας. Εάν διαλύσουμε ένα συγκεκριμένο εγώ διαλύουμε το κάρμα που αυτό φέρει. Διότι χωρίς αίτιο δεν υπάρχει αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο νόμος της Αιτίας και του Αποτελέσματος. Γι’ αυτό ο Δάσκαλος λέει στην Μεγάλη Ανταρσία: “Σαφώς τα εγώ αιτίες βρίσκονται εσωτερικά συνυφασμένα με καθορισμένα καρμικά χρέη.”. Σαφώς εμείς σαν “ψυχές” (σχηματοποιημένες ή μη σε οποιοδήποτε επίπεδο) υποφέρουμε αλλά προπάντως κάνουμε τον Οικείο μας Χριστό να υποφέρει. Για αυτό παρακάτω λέει στο ίδιο βιβλίο λέει: “Εκπλήσσεται κανείς βλέποντας στον Αιτιατό Κόσμο όλα τα βασανιστήρια από τα οποία περ-
      νά ο Κύριος της Τελειότητας.”… (Αυτό έχει να κάνει με το ξεδίπλωμα του Τσοκμάχ στο Τίφερετ).
      “Η δύναμη με μορφή λιονταριού και το πεισματώδες εγώ κάνουν να υποφέρει ο Μυημένος τρομερά”. ΠΣ κεφ.48

      Μοῦ ἀρέσει

  5. Όλα καλά, αλλά μάλλον δεν έκανα ευκρινώς την ερώτηση. Ρώτησα όχι τί είναι τα εγώ-αιτίες αλλά σε ποια διάσταση, σε ποιον κόσμο βρίσκονται.

    Μοῦ ἀρέσει

    • Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση, γιατί θα ρίξει πιστεύω φως στην όλη συζήτηση. Όταν μιλάμε για τα εγώ μιλάμε πάντα για το Κλίφωθ. Το Κλίφωθ είναι η σκιά του Δέντρου της Ζωής, ή αλλιώς όπως λέγεται, το δέντρο του Θανάτου. Το Κλίφωθ, είναι οι υποδιαστάσεις. Αν θα θέλαμε να κάναμε μια αντιστοιχία διαστασιακά, το Κλίφωθ είναι μέρος του κατώτερου Αστρικού πεδίου, εξού και ο κόσμος των επιθυμιών (βλ. 3 ΝΑΙ). Μιλάμε λοιπόν για την Πέμπτη Διάσταση, δηλαδή την Αιωνιότητα. Όπως μας πληροφορεί ο Δάσκαλος Σαμαέλ το τρίγωνο Άτμα.-Μπούδι-Μάνας είναι πέρα από τον χρόνο και την αιωνιότητα, είναι στο Μοριακό κόσμο, δηλαδή στην έκτη διάσταση. Τα εγώ όπως θα ξέρεις δεν μπορούν να πάνε πέρα από τον χρόνο και πέρα από την αιωνιότητα, είναι εγκλωβισμένα στον τροχό της Σαμσάρα (βλ. βιβλίο των Νεκρών). Η Ουσία μας έρχεται από την Γαλακτική Οδό, η οποία αντιστοιχεί στην έκτη διάσταση. Ύστερα στην εκδήλωση στον φυσικό κόσμο και στα κατώτερα σώματα “της αμαρτίας” γίνεται το προπατορικό αμάρτημα και συνεπώς δημιουργείται το εγώ αιτία, δηλαδή το Κάρμα που μας εγκλωβίζει στον τροχό της Σαμσάρα. Η ίδια η έκφραση εγώ-αιτία όπως ήδη σου εξήγησα αναφέρεται στο Κάρμα που κουβαλάνε πάνω τους τα εγώ και όχι στο Αιτιατό από το οποίο ξεδιπλώνεται η Ουσία μας, το οποίο όπως είδαμε ανήκει πέρα από την όποια πιθανή εγωϊκή επιρροή.

      Μοῦ ἀρέσει

  6. Τέλειος γάμος
    Κεφάλαιο 9 Γάιο
    Τα ονομαζόμενα σώματα αστρικό και αιτιατό, πραγματικά δεν είναι παρά φαντάσματα.

    Κεφάλαιο 19
    Η μύηση
    Ο ΤΡΙΤΟΣ ΦΥΛΑΚΑΣ
    Η συνάντηση με τον Τρίτο φύλακα πραγματοποιείται στον Κόσμο της θέλησης. Ο Δαίμονας της κακής θέλησης είναι ο πιο φοβερός από τους τρεις. Ο κόσμος εκτελεί την προσωπική του θέληση.

    Περίληψη των πέντε μεγάλων μυήσεων
    Πέμπτη μύηση: Η ανθρώπινη ψυχή ή αιτιατό σώμα, ή σώμα της θέλησης, συγχωνεύεται με τον εσωτερικό Δάσκαλο

    Όποιος φτάσει στην πέμπτη μύηση γεννιέται στον αιτιατό. Όποιος φτάσει στην πέμπτη μύηση ενσαρκώνει την ψυχή του.

    ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ
    Τα σημερινά σώματα, αιθερικό, αστρικό, διανοητικό και αιτιατό, που μελετά η θεοσοφία, είναι μόνο σώματα φαντάσματα, απλές διανοητικές μορφές που πρέπει να διαλύσουμε στο μυητικό μονοπάτι.

    Ναι υπάρχει κόλαση
    Κεφάλαιο 20
    Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ
    Όμως, η ανάμνηση αυτών των προσωπικοτήτων συνεχίζει στον αιτιατό κόσμο, μέσα στα ακασικά αρχεία της φύσης.

    …ενώ εργαζόμουν στον κόσμο των φυσικών αιτιών σαν αιτιατός άνθρωπος..

    Λόγος, μάντραμ, θεουργία
    Κεφάλαιο 10:
    Ο Μαύρος Δράκος είναι τρισυπόστατος, ελέγχει τα σώματα αστρικό, νοητικό και αιτιατό.
    Το δεύτερο είναι ο Μαύρος Δράκος με τα τρία κεφάλια, το ψυχολογικό εγώ.

    Μεγάλη ανταρσία
    ΤΑ ΕΓΩ ΑΙΤΙΕΣ
    Τα πολυάριθμα υποκειμενικά στοιχεία που αποτελούν το Εγώ έχουν αιτιατές ρίζες.

    Χριστουγεννιάτικα μηνύματα
    Κεφάλαιο 9
    Τα Σεληνιακά σώματα
    Μέσα στους φορείς του νου και των επιθυμιών πολλοί Διορατικοί, συνήθως, βλέπουν ένα ωραίο πλάσμα με χρώμα γαλάζιο ελεκτρίκ πολύ όμορφο, που συγχέουν εύκολα με την ανθρώπινη ψυχή ή το σώμα της συνειδητής θελήσεως (Αιτιατό σώμα).
    Στην πραγματικότητα το διανοητικό ζώο δεν έχει ακόμα Αιτιατό Σώμα. Το όμορφο πλάσμα με γαλάζιο χρώμα που οι Διορατικοί βλέπουν μέσα στους σεληνιακούς φορείς, είναι αυτό που ο Ζεν Βουδίστα ονομάζει Βουδάτα, η Ουσία, ένα κλάσμα της ιερής ανθρώπινης ψυχής… μέσα μας.

    ——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

    Φυσικά το ΕΓΩ δεν έχει καμία επιρροή στον Αιτιατό κόσμο, αφού βρίσκεται στον διανοητικό κόσμο.
    Από τα κείμενα του δασκάλου όμως καταλαβαίνω ότι:
    -Το ΕΓΩ έχει αιτιατές ρίζες και αυτό είναι λογικό, αφού το ανθρώπινο «αιτιατό σώμα» είναι ένα φάντασμα. Επομένως το αιτιατό φάντασμα δεν μπορεί παρά να είναι το ΕΓΩ -αιτία που μοιάζει όπως αναφέρει κάπου ο δάσκαλος σαν μωρό.
    -Στον κόσμο των φυσικών αιτιών δουλεύει ο αιτιατός άνθρωπος, πράγμα επίσης λογικό αφού οι αιτίες των φυσικών φαινομένων βρίσκονται στον αιτιατό κόσμο, επειδή όλα έρχονται από επάνω προς τα κάτω.
    -Ο αιτιατός κόσμος είναι ο κόσμος της θέλησης και ο διανοητικός κόσμος είναι ο κόσμος του ΕΓΩ.
    Το αμάρτημα διαπράττεται μέσω της θέλησης. Επομένως το προπατορικό αμάρτημα δεν μπορεί παρά να το διαπράξει η αμαθής και άπειρη Ουσία στον Αιτιατό κόσμο, δημιουργώντας ένα αιτιατό φάντασμα, ένα ΕΓΩ-αιτία, ώστε να γεννηθεί το ΕΓΩ στον διανοητικό κόσμο.
    Όταν ο μυημένος διαλύσει το ΕΓΩ, η επόμενη δουλειά του είναι να διαλύσει το ΕΓΩ-αιτία.
    Πάντως όπως και να έχει το θέμα, αμφιβάλλω αν κάποιος που θα διαβάσει την συγκεκριμένη λεπτομέρεια μπορεί να καταλάβει κάτι, αφού οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα μπορέσουν καν να καταλάβουν την απλή έννοια του ότι ΕΓΩ είναι διαφορετικό πράγμα από αυτούς.

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.